NOM
|
SEGLE
|
TEORIA
|
FOTO
|
PLATÓ
|
S. IV a.c
Grec
|
Fa referencia al joc per aprendre oficis per futures professions.
|
|
ARISTOTIL
|
S. IV a.c
Grec
|
Deia que el joc es podia utilitzar per la medicina, com a Mètode de
relaxació
| |
QUINTILIA
|
S. I
Logroño
|
Considera el joc com un element motivador
|
|
ALFONS X EL SAVI
|
S. XIII
Sevilla
|
Va escriure un llibre sobre el desenvolupament de la ment jugant als
escacs
|
|
J.H PESTALOZZI
|
S. XIX
Suís
|
Comença a veure als nens duna manera diferent i els situa amb relació amb
la natura
|
|
F. FRÖBEL
|
S. XIX
Alemanya
|
Deia que el joc i les joguines ajuden a desenvolupar la intel·ligència
dels infants
| |
DECROLY
|
S. XX
Bèlgica
|
Diu que l’escola ha de ser per al nen no el nen per l’escola.
S’ha de respectar al nen i la seva personalitat.
Pren com a base la natura per a l’educació
|
|
M. MONTESORI
|
S. XX
Itàlia
|
Educadora mitjançant el metode montesori, es tracta de que els nens aprenguin
mitjançant el joc amb manualitats, cants, balls,...
Actualment existeix una escola a Barcelona que es diu Montesori
|
|
BRUGEL
|
S. XVI
Holanda
|
Va pintar un quadre al qual surten 86 jocs infantils
Considerat un dels grans mestres del segle XVI
|
|
SCHILLER
|
S. XIX
Dinamarca
|
Va escriure la teoria de les necessitats o de la potencia supèrflua. Diu
que el joc consumeix energia sense necessitat
|
|
SPENCER
|
S. XX
Britànic
|
Va escriure basant-se en la teoria de schiller. Considera que el joc és
el resultat d’un excés d’energia acumulada
| |
MORITZ LAZARUS
|
S. XX
|
Teoria de la relaxació, ell diu que es una manera de recuperar energia en
un moment de cansament, per alliberar cansament.
|
|
STANDLEY HALL
|
S. XX
Estats Units
|
Psicopedagog, diu que el joc es una activitat que persisteix de
generació en generació. Diu que es mes que una recapitulació de dades de
altres cutures, creencies,...
|
|
KARL GROSS
|
S.XX
|
Va escriure amb
claperède una categoria anomenada jocs d’experimentació. Diu que el joc
es un metode preparatori per la vida.
|
|
CLAPERÈDE
|
S. XX
Suïssa
|
Psicòleg, dui que la clau del joc es el component de ficció
|
|
FREUD
|
S. XX
Australia
|
Psicoanalista, parlava del joc com un procés intern de la naturalesa
emocional. Creador de la teoria catarsi*
|
|
PIAGET
|
S. XX
Suís
|
Va desenvolupar la teoria del desenvolupament observant als seus fills,
fent un estudi de camp*
|
|
VIGOTSKI
|
S. XX
Rússia
|
Teoria sociocultural de la formació de les capacitats psicològiques
superiors. Diu que han d’arribar al màxim potencial possible, per arribar al
màxim de les seves possibilitats
|
dissabte, 6 d’octubre del 2012
filosofs
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada