Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Teoria. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Teoria. Mostrar tots els missatges

dissabte, 6 d’octubre del 2012

filosofs


NOM
 
SEGLE
  
        TEORIA

     
               FOTO
PLATÓ

S. IV a.c
Grec

Fa referencia al joc per aprendre oficis per futures professions.






ARISTOTIL

S. IV a.c
Grec


Deia que el joc es podia utilitzar per la medicina, com a Mètode de relaxació


QUINTILIA

S. I
Logroño

Considera el joc com un element motivador






ALFONS X EL SAVI

S. XIII
Sevilla

Va escriure un llibre sobre el desenvolupament de la ment jugant als escacs




J.H PESTALOZZI
S. XIX
Suís






Comença a veure als nens duna manera diferent i els situa amb relació amb la natura





F. FRÖBEL




S. XIX
Alemanya

Deia que el joc i les joguines ajuden a desenvolupar la intel·ligència dels infants




DECROLY

S. XX
Bèlgica
Diu que l’escola ha de ser per al nen no el nen per l’escola.
S’ha de respectar al nen i la seva personalitat.
Pren com a base la natura per a l’educació
M. MONTESORI

S. XX
Itàlia
Educadora mitjançant el metode montesori, es tracta de que els nens aprenguin mitjançant el joc amb manualitats, cants, balls,...
Actualment existeix una escola a Barcelona que es diu Montesori
BRUGEL





S. XVI
Holanda

Va pintar un quadre al qual surten 86 jocs infantils
Considerat un dels grans mestres del segle XVI


SCHILLER

S. XIX
Dinamarca

Va escriure la teoria de les necessitats o de la potencia supèrflua. Diu que el joc consumeix energia sense necessitat

SPENCER
S. XX
Britànic
Va escriure basant-se en la teoria de schiller. Considera que el joc és el resultat d’un excés d’energia acumulada


MORITZ LAZARUS
S. XX


Teoria de la relaxació, ell diu que es una manera de recuperar energia en un moment de cansament, per alliberar cansament.

STANDLEY HALL

S. XX
Estats Units
Psicopedagog, diu que el joc es una activitat que persisteix de generació en generació. Diu que es mes que una recapitulació de dades de altres cutures, creencies,...
KARL GROSS

S.XX

Va escriure amb
claperède una categoria anomenada jocs d’experimentació. Diu que el joc es un metode preparatori per la vida.

CLAPERÈDE

S. XX
Suïssa
Psicòleg, dui que la clau del joc es el component de ficció

FREUD

S. XX
Australia
Psicoanalista, parlava del joc com un procés intern de la naturalesa emocional. Creador de la teoria catarsi*
PIAGET
S. XX
Suís

Va desenvolupar la teoria del desenvolupament observant als seus fills, fent un estudi de camp*


VIGOTSKI

S. XX
Rússia

Teoria sociocultural de la formació de les capacitats psicològiques superiors. Diu que han d’arribar al màxim potencial possible, per arribar al màxim de les seves possibilitats

UNA MICA DE TEORIA

QUE ES EL JOC?
Es una activitat necessària per als essers humans i de gran importància a l'esfera social.
El joc ha de ser lliure, espontani i totalment voluntari, NO HA DE SER IMPOSAT.
La finalitat del joc es jugar per plaer de jugar, sense esperar o pretendre res en concret.
El joc es desenvolupa en una realitat fictícia, no fa falta cap objecte, no son imprescindibles, es fa lluir l'imaginació i aixó fa que es desenvolupi.